Når SEO bliver lov

Når SEO bliver lov

24. februar 2020 0 Af admin

De fleste virksomheder der har en hjemmeside benytter sig af det vi kalder SEO. SEO står for search engine optimization eller søgemaskineoptimering, på godt dansk. Det handler med andre ord om at gøre en hjemmeside mere synlig i søgemaskiner som Google, Bing, Amazon, Apple App store eller lignende. Der er dog en del lovgivning der gør SEO mere besværligt for nogle virksomheder. Her kan du læse mere om SEO, og om hvad der sker når SEO bliver lov. 

Hvordan kan jeg bruge SEO?

SEO er helt essentielt når du skal drive online markedsføring af din hjemmeside. SEO gør din hjemmeside mere synlig i søgemaskiner og sørger for at du får en højere placering i søgeresultaterne, hvilket i sin tur gør at dine kunder nemmere kan finde dig, og nye kunder nemmere kan finde frem til din virksomhed. Det er meget mere profitabelt at ligge som nr. 1,2, eller 3 på de  foretrukne søgeord, end a ligge på side 2 eller 5. Det siger sig selv at synlighed er guld når det kommer til at have en virksomhed online. Derfor er der også mange virksomheder der vælger at hyre SEO-specialister, der kan hjælpe dig på en kvalificeret og professionel måde med at opnå de resultater du gerne vil, og komme op i søgninger på udvalgte søgeord og fraser.

Der findes flere måder at lave SEO på for en virksomhed. Man kan fokusere på det der hedder organisk vækst, hvor man producerer indhold af høj kvalitet og stoler på at man producerer noget der er værdifuldt for en læser, eller man kan købe annoncer og betalte kliks for at få en høj placering. Det kan dog blive dyrt at købe kliks og annoncer for virksomheder, der skal konkurrerere med enorme butikker og virksomheder som IKEA og Zalando, der har flere millioner kroner at brænde af i markedsføring. Det er heller ingen der ved præcis hvordan for eksempel Google’s algoritme fungerer, derfor er det en god ide at producere indhold der er noget værd for læseren. Det er en mere organisk måde, at sikre en høj eller god placering i en søgemaskine.

Ny markedsføringslovgivning og dig

Der er nu kommet en ny markedsføringslovgivning der har påvirkning på hvordan man laver SEO. Det er nu sådan, at alt kommercielt indhold skal mærkes tydeligt som værende reklame eller annonce. Hvis ikke man gør dette, kan man få store bøder.

Udvid dit indhold

Hvis du gerne vil opnå mere synlighed i google eller bing, er det altid en god ide at udvide og optimere dit indhold. Uddateret indhold vil ikke få de gode placeringer i søgemaskinen, og det kan godt betale sig at optimere tit. Der er mange eksempler på, at det er hårdt arbejde at beholde sin placering i for eksempel Google. Det er fordi omstændighederne for hvad der gør at du får den gode placering, ændres hele tiden i takt med algoritmen. Der er mange der tror at de kan lure den, men det er faktisk ikke nogen der ved præcis hvad algoritmen ønsker. Det vi ved, er at godt indhold bliver belønnet, og det er det du skal gå ud fra når du optimerer din hjemmeside. Sørg for at dit indhold altid er opdateret.