Den rette markedsføring kan booste omsætningen

Den rette markedsføring kan booste omsætningen

20. april 2020 0 Af admin

Enhver erhvervsdrivende er bevidst omkring hvor vigtig en god markedsføring kan være. Selvom at man generelt har mange gøremål i et firma, så bør man aldrig underkende den tid og de ressourcer man lægger i online markedsføring. Langt størstedelen af alle forbrugere søger efter produkter og ydelser online, og er man ikke synlig her, så er man ikke konkurrencedygtig.

Men hvordan sørger man for ikke at smelte ind i mængden? Og hvor bør man lægge sit fokus i markedsføringen?

Fra personlig træner til tandlæge; alle bør bruge Google

For nogle mennesker kan det være særdeles snørklet at gennemskue hele verden omkring online markedsføring og virkelig lære at forstå ting såsom SEO, Google Adwords og linkbuilding. Hvis det bliver for kompliceret at sætte sig ind i, så har mange virksomheder en tendens til at prioritere det fra.

Men alle virksomheder fra en personlig træner til en tandlæge og et malerfirma har brug for at have en synlig profil online. Lige meget hvad vi som forbrugere skal bruge, så søger vi efter det på de tilgængelige søgemaskine, og det er her at vi stifter bekendskab med de udbudte tilbud ved hjælp af hjemmesider eller webshops.

Man bør derfor ikke underkende vigtigheden af en god placering på Google, da det i sidste ende handler om at blive set. Har man ikke de rette kompetencer i virksomheden til at håndtere dette felt, så kan man med fordel benytte sig af en Google Adwords guide, så man kan tilegne sig den rette viden til at opnå de bedste resultater.

De sociale medier har en essentiel rolle

Annoncering på Google er særdeles vigtigt at overveje i forbindelse med markedsføring, men de sociale medier kan også være fordelagtige platforme at præsentere sin virksomhed på.

Millioner af mennesker benytter sig dagligt af platforme såsom Facebook og Instagram, og enhver branche kan derfor finde den rette målgruppe på de sociale medier. Næsten alle bruger det, så det må i høj grad siges at være et sted, hvor man vil være.

Der er selvfølgelig omkostninger forbundet med annoncering på sociale medier, og det er heller ikke helt uden betydning hvor man vælger at placere sine annoncer og hvordan. Annoncering på de sociale medier skal målrettes, så man lige præcis når de forbrugere man ønsker at nå, og ikke bare sende budskaber ud til ikke-interessede brugere.

Hjemmeside og webshop skal være skarpe

Har man styr på sin online markedsføring, og er der taget hånd om Google Adword og content på de sociale medier, så er det vigtigt at man ikke glemmer selve hjemmesiden eller webshoppen.

Hele formålet med markedsføringen er at sælge et givent produkt eller en ydelse, og den første præsentation af dette produkt vil som regel ske via en hjemmeside eller webshop.

Hjemmesiden er derfor produktet og omvendt, og alt fra grafik til content skal derfor være helt skarpt og afspejle kvaliteten på produktet selv. Er hjemmesiden forældet og forsømt, så vil de besøgende unægtelig blive fristet til at tro at de samme forhold gælder i forbindelse med produktet eller ydelsen.